Home » Kabel » Weet Ziggo telefonische helpdesk wel van ongecodeerde pakket?

Weet Ziggo telefonische helpdesk wel van ongecodeerde pakket?

Categorieën

Bericht maar weer eens even sticky (22-03-17)
4 september 2016
Mijn hemel. Wat is de telefonische helpdesk van Ziggo sl… matig, zeg. Enige weken geleden belde ik ze al voor de instellingen in Haarlem voor ongecodeerde zenders. Geven ze doodleuk de gegevens voor…oud-Ziggo gebied. “Nee, meneer, dat is tegenwoordig hetzelfde”. Maar natuurlijk vind de ontvanger geen enkele zender… Ik thuis maar weer de gegevens opgezocht en een weekje later weer helemaal naar mijn kennis in Haarlem gefietst om het alsnog in te stellen. (helaas heb ik geen smartphone en hij geen internet/pc).

Gisteren wéér. Andere kennis (oud-Ziggo overigens) heeft de lokale omroepen niet via de digitale ongecodeerde ontvangst en een hoop FM zenders geven ruis. Gisteren maar weer eens gebeld. Duidelijk uitgelegd. “Meneer, wilt u de smartcard er eens uit halen?” Duuhhh, leg net uit dat er ongecodeerd wordt gekeken. Toen bleef het éven stil aan de andere kant van de lijn. Het was, sinds enkele weken, al de dérde keer dat we erover belden, dus ik stond nu op een monteur. Had al veel getest en de apparatuur en kabels waren uitgesloten als veroorzaker van het probleem.
Ben toch benieuwd wat de monteur doet. Zouden die überhaupt op de hoogte zijn van het ongecodeerde pakket? (netwerk-ID 4444 overigens)

Het blijft toch verdomd jammer dat medewerkers van telefonische helpdesks in het algemeen toch zo slecht op de hoogte zijn van de mogelijkheden/producten. Overigens heb ik met KPN betere ervaringen, maar ook daar…

En wéér. Op 14 september had ik weer even contact met de helpdesk nodig omdat ik er niet helemaal uitkwam bij mijn klantje.
Weer “ja maar meneer er zal ook een smartcard inzitten. Die zit achter het klepje”.
“Nee, we kijken hier ongecodeerd”.
” Maar dat is dan toch analoog?”.
Echt, het is droevig gesteld met die helpdesk. Niet eens op de hoogte van alles wat ze aanbieden en m.n. het ongecodeerde pakket met netwerk-id 4444. Ze noemen het nota bene KabelTV. Het heeft dus nog een naam ook. Ik zit zelf bij een andere provider…IK stap NIET over.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Let op de datum van een bericht!

U bent nu op de pagina met een individueel bericht. Om te voorkomen dat u (al te) oude informatie leest die misschien wel is achterhaald verzoek ik u wel op de datum van het bericht te letten.

Op de inhoud van berichten kan geen rechten ontleend worden.

Bij de links over België*

Hierboven vind u links van de Belgische publieke omroep V.R.T. Deze zenders zijn in de grensstreek met België gratis via DVB-T te krijgen. Eén en Canvas zijn ook via Digitenne abonnement in heel Nederland via de ether te krijgen en de diverse kabelnetten. De zender Eén+ is opgeheven t.b.v. het nieuwe derde net (Ketnet is apart gaan zenden). I.v.m. afspraken rondom het derde net is ook Ketnet+/Canvas+ stopgezet.
In België zijn de Belgische commercielen, v.a. 1 juli middels abonnement bij Telenet te krijgen, dus in Nederland niet via DVB-T te krijgen en derhalve ook niet in Nederland te ontvangen. Die zijn hier dus niet vermeld.

Bij de links onder Providers**

Rekam en Caiway zijn actief op een gezamenlijk kabelnet echter met verschillende digitale pakketten. Beiden bieden geen analoge tv-kanalen.
Meer info over beleid en waar de diverse providers actief zijn kunt u vinden op digitale kabeltelevisie.

%d bloggers liken dit: